Rozciąganie statyczne w treningu oporowym

autor Piotr Mamczur

Rozciąganie statyczne polega na rozciągnięciu mięśnia i utrzymywaniu go w takim stanie przez 10 – 30 sekund. Zwykle wykonuje się 2 – 4 takich cykli rozciągania. Jest to forma rozciągania często łączona z treningiem oporowym.

Poniżej umieściłem infografikę podsumowującą skutki łączenia treningu siłowego z tą formą rozciągania jak również program treningowy korzystnie oddziałujący z rozciąganiem statycznym.

Jeżeli interesujesz się tematyką rozciągania mięśni, zachęcam również do poczytania innych artykułów opisującą skuteczność rozciągania: „Budowanie masy przez rozciąganie mięśnia” oraz „Rozciąganie statyczne mięśni przed treningiem”.

Rozciąganie statyczne można wykorzystać jako dodatkowy bodziec dla mięśni
Skutki łączenia treningu oporowego z rozciąganiem statycznym

Literatura

Junior R.M., Berton R., de Souza T.M., Chacon-Mikahil M.P., Cavaglieri C.R. (2017) Effect of the flexibility training performed immediately before resistance training on muscle hypertrophy, maximum strength and flexibility. Eur J Appl Physiol. 117(4): 767-774.

Silva J., Lowery R., Antonio J., McCleary S., Rauch J., Ormes J., Shields K., Sharp M., Georges J., Weiner S., Joy J., Wilson J. (2014) Weighted Post-Set Stretching Increases Skeletal Muscle Hypertrophy. NSCA 2014 Annual Meeting Journal of Strength & Conditioning Research. 28: S1–S130

Chen C.H., Nosaka K., Chen H.L., Lin M.J., Tseng K.W., Chen T.C. (2011) Effects of flexibility training on eccentric exercise-induced muscle damage. Med Sci Sports Exerc. 43(3): 491-500.

Powiązane artykuły

Wstaw komentarz

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności i cookies serwisu WYSIŁKA. Możesz w dowolnym momencie zdecydować się na samodzielne usunięcie plików cookies związanych tym serwisem poprzez zmianę ustawień Twojej przeglądarki internetowej. Akceptuję Czytaj więcej